Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - heinäkuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
Viikot: 1-30/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 240 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 29 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %23,7 %1 701 00066 %
Yle TV216,2 %13,4 %1 778 00069 %
Yle Teema1,9 %1,9 %970 00038 %
Yle Fem0,9 %1,1 %750 00029 %
Yle yhteensä45,0 %40,1 %2 015 00078 %
MTV313,4 %18,0 %1 808 00070 %
Sub3,7 %4,4 %1 368 00053 %
AVA1,1 %1,1 %779 00030 %
C More Total2,3 %1,8 %320 00012 %
MTV yhteensä20,5 %25,2 %1 973 00076 %
Nelonen8,2 %10,5 %1 699 00066 %
Jim2,6 %2,7 %1 109 00043 %
Liv1,6 %1,8 %968 00037 %
Hero1,2 %1,7 %739 00029 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,9 %160 0006 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %17,6 %1 876 00073 %
TV52,9 %2,6 %1 143 00044 %
Kutonen3,0 %3,0 %991 00038 %
Frii1,3 %1,3 %658 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %72 0003 %
TLC0,4 %0,3 %512 00020 %
Warner Bros. Discovery8,7 %8,0 %1 492 00058 %
STAR Channel2,8 %2,3 %986 00038 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %824 00032 %
Disney Finland6,2 %4,6 %1 228 00048 %
Music TV0,4 %0,2 %132 0005 %
Muut5,1 %4,3 %938 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 240 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.