Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
Viikot: 1-35/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 231 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,0 %23,5 %1 691 00065 %
Yle TV216,4 %13,9 %1 762 00068 %
Yle Teema2,0 %1,9 %957 00037 %
Yle Fem0,9 %1,1 %747 00029 %
Yle yhteensä45,2 %40,4 %2 004 00078 %
MTV313,2 %17,7 %1 791 00069 %
Sub3,8 %4,4 %1 354 00052 %
AVA1,1 %1,1 %777 00030 %
C More Total2,2 %1,7 %318 00012 %
MTV yhteensä20,3 %24,9 %1 961 00076 %
Nelonen8,3 %10,6 %1 680 00065 %
Jim2,5 %2,7 %1 086 00042 %
Liv1,6 %1,8 %956 00037 %
Hero1,2 %1,7 %732 00028 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,9 %151 0006 %
Nelonen Media yhteensä14,2 %17,6 %1 861 00072 %
TV52,9 %2,6 %1 129 00044 %
Kutonen3,0 %3,0 %982 00038 %
Frii1,3 %1,3 %649 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %78 0003 %
TLC0,4 %0,3 %504 00020 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,0 %1 482 00057 %
STAR Channel2,9 %2,4 %976 00038 %
National Geographic Channel3,5 %2,3 %822 00032 %
Disney Finland6,3 %4,7 %1 221 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %131 0005 %
Muut5,0 %4,2 %923 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 231 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.