Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
Viikot: 1-35/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 573 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 58 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %24,1 %3 467 00066 %
Yle TV214,5 %11,5 %3 507 00067 %
Yle Teema2,0 %1,9 %1 862 00035 %
Yle Fem1,0 %1,2 %1 504 00029 %
Yle yhteensä44,6 %38,6 %4 092 00078 %
MTV315,3 %20,5 %3 709 00071 %
Sub3,4 %3,8 %2 602 00050 %
AVA1,8 %1,7 %1 691 00032 %
C More Total1,7 %1,2 %547 00010 %
MTV yhteensä22,2 %27,1 %4 038 00077 %
Nelonen8,9 %11,4 %3 422 00065 %
Jim2,4 %2,5 %2 116 00040 %
Liv2,6 %2,7 %2 091 00040 %
Hero1,2 %1,6 %1 416 00027 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,6 %245 0005 %
Nelonen Media yhteensä15,5 %18,9 %3 811 00073 %
TV52,7 %2,5 %2 232 00043 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 707 00033 %
Frii1,7 %1,8 %1 291 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %127 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 122 00021 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,7 %2 958 00056 %
STAR Channel2,7 %2,2 %1 818 00035 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 436 00027 %
Disney Finland5,3 %4,0 %2 298 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %232 0004 %
Muut4,0 %3,4 %1 685 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 573 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.