Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - elokuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
Viikot: 1-35/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 348 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 24 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 26 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %23,6 %1 236 00086 %
Yle TV213,3 %11,3 %1 126 00078 %
Yle Teema2,1 %2,0 %742 00051 %
Yle Fem1,0 %1,2 %570 00040 %
Yle yhteensä43,0 %38,1 %1 296 00090 %
MTV314,4 %19,0 %1 210 00084 %
Sub3,6 %3,9 %895 00062 %
AVA2,0 %2,0 %649 00045 %
C More Total1,6 %1,2 %178 00012 %
MTV yhteensä21,5 %26,2 %1 261 00088 %
Nelonen9,0 %11,3 %1 103 00077 %
Jim2,2 %2,3 %738 00051 %
Liv2,8 %2,9 %766 00053 %
Hero1,6 %2,2 %593 00041 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,5 %82 0006 %
Nelonen Media yhteensä16,0 %19,2 %1 197 00083 %
TV53,2 %2,9 %812 00056 %
Kutonen2,6 %2,4 %672 00047 %
Frii2,1 %2,1 %550 00038 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %40 0003 %
TLC0,8 %0,8 %412 00029 %
Warner Bros. Discovery9,5 %8,8 %1 017 00071 %
STAR Channel2,8 %2,3 %628 00044 %
National Geographic Channel3,0 %2,2 %569 00039 %
Disney Finland5,8 %4,5 %798 00055 %
Music TV0,1 %0,1 %52 0004 %
Muut4,0 %3,2 %561 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 348 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.