Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
Viikot: 1-39/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 232 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 1 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,1 %23,6 %1 693 00066 %
Yle TV215,6 %13,4 %1 753 00068 %
Yle Teema1,9 %1,9 %950 00037 %
Yle Fem0,9 %1,1 %747 00029 %
Yle yhteensä44,6 %39,9 %2 001 00077 %
MTV313,4 %17,9 %1 795 00069 %
Sub3,8 %4,3 %1 353 00052 %
AVA1,2 %1,2 %788 00030 %
C More Total2,2 %1,7 %317 00012 %
MTV yhteensä20,6 %25,1 %1 966 00076 %
Nelonen8,6 %11,0 %1 688 00065 %
Jim2,5 %2,6 %1 083 00042 %
Liv1,6 %1,8 %957 00037 %
Hero1,2 %1,7 %726 00028 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,8 %136 0005 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %17,9 %1 863 00072 %
TV52,9 %2,7 %1 130 00044 %
Kutonen3,0 %3,0 %983 00038 %
Frii1,3 %1,3 %647 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %77 0003 %
TLC0,4 %0,4 %506 00020 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,1 %1 485 00057 %
STAR Channel2,9 %2,3 %976 00038 %
National Geographic Channel3,5 %2,3 %822 00032 %
Disney Finland6,4 %4,7 %1 222 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %128 0005 %
Muut5,0 %4,2 %921 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 232 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.