Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
Viikot: 36-39/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 634 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 21 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 38 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %23,7 %3 498 00067 %
Yle TV28,5 %7,7 %3 368 00064 %
Yle Teema1,6 %1,6 %1 694 00032 %
Yle Fem1,0 %1,2 %1 507 00029 %
Yle yhteensä38,9 %34,3 %4 064 00077 %
MTV318,1 %23,3 %3 851 00073 %
Sub3,5 %3,3 %2 589 00049 %
AVA2,4 %2,6 %1 953 00037 %
C More Total1,8 %0,8 %527 00010 %
MTV yhteensä25,8 %30,1 %4 187 00080 %
Nelonen11,7 %15,2 %3 640 00069 %
Jim2,3 %2,1 %2 104 00040 %
Liv2,4 %2,2 %2 129 00041 %
Hero1,2 %1,5 %1 334 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä17,6 %20,9 %3 939 00075 %
TV52,6 %2,6 %2 234 00043 %
Kutonen2,2 %2,0 %1 721 00033 %
Frii1,7 %1,6 %1 293 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %112 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 147 00022 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,5 %3 023 00058 %
STAR Channel2,8 %2,1 %1 865 00036 %
National Geographic Channel2,5 %1,6 %1 459 00028 %
Disney Finland5,3 %3,7 %2 375 00045 %
Music TV0,2 %0,1 %206 0004 %
Muut3,9 %3,5 %1 659 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 634 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.