Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
Viikot: 36-39/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 234 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 4 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 36 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %24,2 %1 710 00066 %
Yle TV29,1 %8,9 %1 669 00065 %
Yle Teema1,7 %1,6 %888 00034 %
Yle Fem0,9 %1,0 %748 00029 %
Yle yhteensä39,3 %35,8 %1 978 00077 %
MTV315,2 %19,9 %1 828 00071 %
Sub3,9 %3,9 %1 339 00052 %
AVA1,5 %1,8 %882 00034 %
C More Total2,6 %1,3 %316 00012 %
MTV yhteensä23,3 %26,8 %2 007 00078 %
Nelonen11,2 %14,5 %1 756 00068 %
Jim2,4 %2,3 %1 058 00041 %
Liv1,6 %1,5 %961 00037 %
Hero1,3 %1,6 %680 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %20,0 %1 881 00073 %
TV52,7 %2,9 %1 139 00044 %
Kutonen3,1 %3,0 %999 00039 %
Frii1,3 %1,3 %629 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %71 0003 %
TLC0,4 %0,4 %522 00020 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,1 %1 511 00058 %
STAR Channel3,0 %2,3 %981 00038 %
National Geographic Channel3,6 %2,3 %827 00032 %
Disney Finland6,6 %4,5 %1 233 00048 %
Music TV0,3 %0,1 %102 0004 %
Muut5,2 %4,6 %896 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 234 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.