Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
Viikot: 36-39/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 063 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 44 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,3 %24,5 %1 638 00068 %
Yle TV28,6 %8,9 %1 541 00064 %
Yle Teema1,7 %1,7 %869 00036 %
Yle Fem0,9 %1,0 %706 00029 %
Yle yhteensä39,5 %36,1 %1 832 00077 %
MTV315,3 %19,8 %1 721 00072 %
Sub3,9 %3,8 %1 272 00053 %
AVA1,6 %1,8 %866 00036 %
C More Total2,6 %1,3 %289 00012 %
MTV yhteensä23,3 %26,7 %1 876 00078 %
Nelonen11,1 %14,5 %1 643 00069 %
Jim2,4 %2,3 %1 032 00043 %
Liv1,6 %1,5 %933 00039 %
Hero1,3 %1,6 %671 00028 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,4 %19,9 %1 759 00073 %
TV52,8 %2,9 %1 102 00046 %
Kutonen3,2 %3,0 %964 00040 %
Frii1,3 %1,3 %620 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %67 0003 %
TLC0,4 %0,4 %511 00021 %
Discovery Networks Finland8,9 %8,1 %1 445 00060 %
FOX2,9 %2,2 %923 00039 %
National Geographic Channel3,6 %2,3 %804 00034 %
Fox Networks Group6,5 %4,5 %1 165 00049 %
Music TV0,4 %0,1 %101 0004 %
Muut5,0 %4,5 %844 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 063 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.