Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
Viikot: 36-39/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 400 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 37 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 40 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,1 %23,4 %1 788 00067 %
Yle TV27,9 %6,7 %1 698 00064 %
Yle Teema1,5 %1,5 %806 00030 %
Yle Fem1,1 %1,4 %758 00028 %
Yle yhteensä38,5 %32,9 %2 086 00078 %
MTV320,7 %26,3 %2 023 00076 %
Sub3,1 %2,8 %1 251 00047 %
AVA3,2 %3,3 %1 071 00040 %
C More Total1,1 %0,4 %210 0008 %
MTV yhteensä28,1 %32,9 %2 180 00082 %
Nelonen12,2 %15,7 %1 884 00071 %
Jim2,2 %1,9 %1 046 00039 %
Liv3,1 %2,7 %1 167 00044 %
Hero1,2 %1,3 %654 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,7 %21,7 %2 058 00077 %
TV52,6 %2,4 %1 095 00041 %
Kutonen1,3 %1,2 %721 00027 %
Frii2,0 %1,9 %664 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %42 0002 %
TLC1,3 %1,2 %625 00023 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,0 %1 512 00057 %
STAR Channel2,6 %1,9 %883 00033 %
National Geographic Channel1,5 %1,1 %631 00024 %
Disney Finland4,1 %3,0 %1 142 00043 %
Music TV0,1 %0,1 %105 0004 %
Muut2,8 %2,4 %763 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 400 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.