Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
Viikot: 31-35/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 279 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 23 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,6 %22,2 %1 689 00063 %
Yle TV214,3 %13,8 %1 639 00061 %
Yle Teema2,1 %1,8 %813 00030 %
Yle Fem1,3 %1,7 %734 00028 %
Yle yhteensä45,3 %39,4 %1 992 00075 %
MTV316,5 %21,7 %1 788 00067 %
Sub3,1 %2,9 %1 157 00043 %
AVA2,8 %2,8 %843 00032 %
C More Total0,9 %0,5 %202 0008 %
MTV yhteensä23,3 %27,9 %1 989 00075 %
Nelonen8,0 %10,3 %1 569 00059 %
Jim2,3 %2,4 %899 00034 %
Liv3,4 %3,3 %1 039 00039 %
Hero1,4 %1,9 %647 00024 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %54 0002 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %17,9 %1 821 00068 %
TV52,3 %2,2 %963 00036 %
Kutonen1,3 %1,5 %653 00025 %
Frii2,8 %2,9 %634 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %61 0002 %
TLC1,5 %1,4 %593 00022 %
Warner Bros. Discovery8,3 %8,2 %1 362 00051 %
STAR Channel2,9 %2,5 %810 00030 %
National Geographic Channel1,8 %1,4 %599 00022 %
Disney Finland4,7 %3,9 %1 037 00039 %
Music TV0,2 %0,2 %108 0004 %
Muut3,0 %2,5 %692 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 279 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.