Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
Viikot: 31-35/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 099 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 31 t 43 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 33 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV138,0 %30,4 %1 078 00094 %
Yle TV216,6 %16,9 %956 00084 %
Yle Teema2,7 %2,4 %653 00057 %
Yle Fem1,4 %1,9 %603 00053 %
Yle yhteensä58,7 %51,6 %1 091 00095 %
MTV315,4 %21,2 %1 016 00089 %
Sub1,5 %1,6 %613 00054 %
AVA1,5 %1,2 %457 00040 %
C More Total1,1 %0,8 %129 00011 %
MTV yhteensä19,6 %24,9 %1 040 00091 %
Nelonen5,7 %7,9 %860 00075 %
Jim1,7 %1,9 %556 00049 %
Liv1,9 %2,1 %564 00049 %
Hero0,8 %1,2 %357 00031 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %30 0003 %
Nelonen Media yhteensä10,1 %13,1 %946 00083 %
TV51,1 %1,1 %518 00045 %
Kutonen1,3 %1,5 %399 00035 %
Frii2,0 %2,2 %378 00033 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %34 0003 %
TLC0,7 %0,6 %322 00028 %
Warner Bros. Discovery5,4 %5,6 %715 00063 %
STAR Channel1,0 %0,8 %361 00032 %
National Geographic Channel2,0 %1,3 %365 00032 %
Disney Finland3,0 %2,1 %494 00043 %
Music TV0,2 %0,0 %23 0002 %
Muut3,0 %2,7 %493 00043 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 099 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.