Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
Viikot: 31-35/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 181 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 12 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,0 %8,9 %730 00053 %
Yle TV215,6 %14,4 %814 00060 %
Yle Teema1,4 %1,0 %279 00020 %
Yle Fem0,6 %0,9 %206 00015 %
Yle yhteensä27,6 %25,3 %978 00071 %
MTV313,6 %16,6 %877 00064 %
Sub6,3 %6,2 %642 00047 %
AVA2,7 %3,0 %385 00028 %
C More Total1,5 %0,8 %132 00010 %
MTV yhteensä24,0 %26,7 %1 016 00074 %
Nelonen10,8 %13,4 %762 00056 %
Jim3,8 %3,9 %481 00035 %
Liv3,8 %3,6 %481 00035 %
Hero2,1 %2,5 %317 00023 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %42 0003 %
Nelonen Media yhteensä20,6 %23,6 %933 00068 %
TV54,5 %4,4 %533 00039 %
Kutonen3,5 %3,7 %417 00030 %
Frii2,3 %1,8 %258 00019 %
The Discovery Channel0,9 %0,8 %73 0005 %
TLC1,4 %1,3 %240 00018 %
Discovery Networks Finland12,8 %12,1 %762 00056 %
FOX6,2 %5,7 %487 00036 %
National Geographic Channel4,1 %2,6 %375 00027 %
Fox Networks Group10,3 %8,3 %617 00045 %
Music TV0,8 %0,6 %124 0009 %
Muut3,9 %3,4 %346 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 181 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.