Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
Viikot: 36-39/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 240 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 8 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV19,9 %9,3 %787 00057 %
Yle TV29,9 %8,3 %878 00064 %
Yle Teema0,8 %0,6 %280 00020 %
Yle Fem0,6 %0,7 %245 00018 %
Yle yhteensä21,2 %18,9 %1 044 00076 %
MTV317,9 %22,0 %998 00073 %
Sub6,3 %6,2 %709 00052 %
AVA3,5 %4,0 %533 00039 %
C More Total2,2 %1,0 %144 00011 %
MTV yhteensä29,8 %33,1 %1 126 00082 %
Nelonen16,1 %20,2 %994 00073 %
Jim3,6 %3,0 %561 00041 %
Liv3,2 %3,1 %562 00041 %
Hero1,4 %1,5 %297 00022 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä24,4 %27,7 %1 069 00078 %
TV53,8 %3,6 %588 00043 %
Kutonen3,4 %3,1 %468 00034 %
Frii1,9 %1,6 %302 00022 %
The Discovery Channel0,5 %0,4 %45 0003 %
TLC1,5 %1,3 %285 00021 %
Warner Bros. Discovery11,3 %10,0 %846 00062 %
STAR Channel5,3 %3,8 %539 00039 %
National Geographic Channel3,2 %1,8 %369 00027 %
Disney Finland8,4 %5,6 %660 00048 %
Music TV0,5 %0,4 %110 0008 %
Muut4,3 %4,2 %366 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 240 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.