Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, syyskuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
Viikot: 36-39/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 368 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 95 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 18 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %24,0 %1 254 00087 %
Yle TV27,1 %7,4 %1 087 00075 %
Yle Teema1,8 %1,7 %703 00049 %
Yle Fem1,1 %1,2 %558 00039 %
Yle yhteensä37,8 %34,3 %1 305 00091 %
MTV316,8 %21,5 %1 233 00086 %
Sub3,5 %3,1 %879 00061 %
AVA2,5 %2,9 %731 00051 %
C More Total1,7 %0,7 %175 00012 %
MTV yhteensä24,6 %28,2 %1 289 00089 %
Nelonen12,3 %15,8 %1 143 00079 %
Jim2,2 %2,0 %737 00051 %
Liv2,5 %2,2 %772 00054 %
Hero1,6 %1,9 %567 00039 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä18,6 %21,9 %1 226 00085 %
TV53,4 %3,3 %833 00058 %
Kutonen2,4 %2,1 %668 00046 %
Frii1,9 %1,8 %526 00036 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %32 0002 %
TLC1,0 %0,9 %433 00030 %
Warner Bros. Discovery9,4 %8,5 %1 041 00072 %
STAR Channel2,5 %1,9 %626 00043 %
National Geographic Channel2,8 %1,8 %564 00039 %
Disney Finland5,3 %3,7 %795 00055 %
Music TV0,1 %0,0 %51 0004 %
Muut4,2 %3,4 %557 00039 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 368 00095 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.