Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
Viikot: 31-35/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 327 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 92 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 54 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %21,1 %1 198 00083 %
Yle TV215,3 %16,1 %1 070 00074 %
Yle Teema2,1 %1,8 %669 00046 %
Yle Fem1,3 %1,5 %565 00039 %
Yle yhteensä44,3 %40,5 %1 262 00088 %
MTV313,2 %17,1 %1 143 00079 %
Sub3,6 %3,7 %832 00058 %
AVA2,5 %2,7 %632 00044 %
C More Total1,0 %0,6 %152 00011 %
MTV yhteensä20,3 %24,1 %1 217 00084 %
Nelonen9,4 %11,9 %1 052 00073 %
Jim2,0 %2,0 %651 00045 %
Liv2,7 %2,5 %709 00049 %
Hero1,9 %2,6 %573 00040 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %47 0003 %
Nelonen Media yhteensä16,1 %19,2 %1 154 00080 %
TV53,0 %2,7 %762 00053 %
Kutonen2,5 %2,3 %624 00043 %
Frii2,5 %2,5 %518 00036 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %47 0003 %
TLC1,1 %1,0 %404 00028 %
Discovery Networks Finland9,6 %8,9 %974 00068 %
FOX3,0 %2,6 %590 00041 %
National Geographic Channel3,1 %2,1 %545 00038 %
Fox Networks Group6,1 %4,7 %766 00053 %
Music TV0,2 %0,1 %55 0004 %
Muut3,3 %2,6 %498 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 327 00092 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.