Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
Viikot: 27-30/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 253 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 32 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,7 %21,4 %1 130 00078 %
Yle TV217,7 %20,5 %1 020 00071 %
Yle Teema2,0 %1,8 %621 00043 %
Yle Fem1,0 %1,3 %479 00033 %
Yle yhteensä46,4 %45,0 %1 193 00083 %
MTV311,6 %14,6 %1 075 00075 %
Sub4,0 %4,5 %766 00053 %
AVA2,3 %2,6 %551 00038 %
C More Total1,9 %0,9 %183 00013 %
MTV yhteensä19,8 %22,6 %1 139 00079 %
Nelonen7,2 %8,3 %940 00065 %
Jim2,0 %1,8 %589 00041 %
Liv3,0 %3,0 %666 00046 %
Hero1,9 %2,6 %525 00036 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %44 0003 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %15,9 %1 055 00073 %
TV52,8 %2,5 %669 00046 %
Kutonen1,9 %1,9 %562 00039 %
Frii2,8 %2,9 %508 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %32 0002 %
TLC1,0 %1,1 %363 00025 %
Discovery Networks Finland9,2 %8,8 %878 00061 %
FOX2,8 %2,3 %526 00036 %
National Geographic Channel3,2 %2,2 %519 00036 %
Fox Networks Group6,1 %4,5 %685 00048 %
Music TV0,2 %0,0 %40 0003 %
Muut4,0 %3,2 %458 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 253 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.