Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
Viikot: 27-30/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 971 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 30 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,6 %21,2 %1 541 00064 %
Yle TV222,5 %26,8 %1 607 00067 %
Yle Teema1,7 %1,4 %799 00033 %
Yle Fem0,8 %1,0 %618 00026 %
Yle yhteensä50,7 %50,4 %1 812 00076 %
MTV310,6 %13,0 %1 528 00064 %
Sub4,1 %4,7 %1 192 00050 %
AVA1,2 %1,2 %672 00028 %
C More Total2,8 %1,4 %326 00014 %
MTV yhteensä18,7 %20,4 %1 700 00071 %
Nelonen6,8 %8,1 %1 376 00057 %
Jim2,5 %2,5 %917 00038 %
Liv1,7 %1,8 %840 00035 %
Hero1,3 %1,8 %656 00027 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %76 0003 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %14,3 %1 573 00066 %
TV52,1 %1,9 %934 00039 %
Kutonen2,4 %2,3 %841 00035 %
Frii1,4 %1,4 %580 00024 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %59 0002 %
TLC0,4 %0,3 %449 00019 %
Warner Bros. Discovery7,0 %6,6 %1 279 00053 %
STAR Channel2,7 %2,1 %808 00034 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %734 00031 %
Disney Finland6,4 %4,6 %1 050 00044 %
Music TV0,4 %0,1 %118 0005 %
Muut4,3 %3,6 %759 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 971 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.