Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, elokuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
Viikot: 31-35/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 030 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 85 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 48 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 32 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,3 %21,6 %1 575 00066 %
Yle TV217,7 %18,4 %1 549 00065 %
Yle Teema2,2 %1,9 %858 00036 %
Yle Fem1,0 %1,3 %703 00029 %
Yle yhteensä47,3 %43,2 %1 807 00075 %
MTV311,9 %15,3 %1 612 00067 %
Sub3,8 %4,2 %1 212 00051 %
AVA1,4 %1,4 %748 00031 %
C More Total1,6 %1,1 %271 00011 %
MTV yhteensä18,7 %22,0 %1 783 00074 %
Nelonen8,8 %11,5 %1 484 00062 %
Jim2,3 %2,4 %925 00039 %
Liv1,7 %1,8 %861 00036 %
Hero1,5 %2,1 %685 00029 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %86 0004 %
Nelonen Media yhteensä14,4 %18,0 %1 674 00070 %
TV52,7 %2,7 %1 018 00043 %
Kutonen3,0 %3,1 %895 00037 %
Frii1,5 %1,5 %582 00024 %
The Discovery Channel0,4 %0,3 %104 0004 %
TLC0,4 %0,3 %449 00019 %
Warner Bros. Discovery8,4 %8,1 %1 365 00057 %
STAR Channel3,2 %2,7 %864 00036 %
National Geographic Channel3,9 %2,5 %786 00033 %
Disney Finland7,1 %5,2 %1 123 00047 %
Music TV0,4 %0,2 %123 0005 %
Muut3,8 %3,2 %785 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 030 00085 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.