Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
Viikot: 27-30/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 116 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 82 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 16 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 22 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,1 %21,0 %1 596 00062 %
Yle TV222,8 %27,0 %1 726 00067 %
Yle Teema1,8 %1,4 %821 00032 %
Yle Fem0,8 %1,0 %645 00025 %
Yle yhteensä50,5 %50,4 %1 939 00075 %
MTV310,4 %12,9 %1 579 00061 %
Sub4,3 %4,9 %1 248 00048 %
AVA1,1 %1,2 %683 00026 %
C More Total2,9 %1,5 %355 00014 %
MTV yhteensä18,7 %20,4 %1 790 00069 %
Nelonen6,9 %8,0 %1 446 00056 %
Jim2,4 %2,5 %942 00036 %
Liv1,7 %1,8 %857 00033 %
Hero1,3 %1,8 %662 00026 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,1 %84 0003 %
Nelonen Media yhteensä12,4 %14,3 %1 654 00064 %
TV52,0 %1,9 %952 00037 %
Kutonen2,4 %2,3 %858 00033 %
Frii1,4 %1,4 %587 00023 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %66 0003 %
TLC0,4 %0,3 %457 00018 %
Warner Bros. Discovery6,9 %6,5 %1 320 00051 %
STAR Channel2,8 %2,2 %846 00033 %
National Geographic Channel3,6 %2,4 %752 00029 %
Disney Finland6,5 %4,6 %1 097 00042 %
Music TV0,4 %0,1 %119 0005 %
Muut4,5 %3,7 %801 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 116 00082 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.