Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
Viikot: 27-30/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 063 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 93 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 29 t 56 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 16 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV137,9 %30,1 %1 035 00090 %
Yle TV217,1 %18,6 %926 00081 %
Yle Teema2,5 %2,1 %601 00053 %
Yle Fem1,2 %1,6 %532 00047 %
Yle yhteensä58,6 %52,3 %1 054 00092 %
MTV314,0 %19,0 %975 00085 %
Sub1,8 %2,2 %614 00054 %
AVA1,3 %0,9 %433 00038 %
C More Total2,0 %1,0 %188 00016 %
MTV yhteensä19,1 %23,1 %996 00087 %
Nelonen5,3 %7,0 %802 00070 %
Jim1,9 %2,1 %547 00048 %
Liv1,9 %2,2 %548 00048 %
Hero0,7 %1,0 %363 00032 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,0 %26 0002 %
Nelonen Media yhteensä9,8 %12,3 %891 00078 %
TV51,1 %1,2 %502 00044 %
Kutonen1,2 %1,3 %405 00035 %
Frii1,9 %2,1 %364 00032 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %22 0002 %
TLC0,5 %0,6 %299 00026 %
Discovery Networks Finland4,9 %5,4 %688 00060 %
FOX1,0 %0,7 %341 00030 %
National Geographic Channel2,0 %1,4 %337 00030 %
Fox Networks Group3,0 %2,1 %466 00041 %
Music TV0,2 %0,0 %19 0002 %
Muut4,3 %4,8 %559 00049 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 063 00093 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.