Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, heinäkuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 25–44-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 369 000
Viikot: 27-30/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 149 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 11 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 1 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV110,2 %9,5 %704 00051 %
Yle TV223,5 %27,3 %852 00062 %
Yle Teema1,3 %0,9 %275 00020 %
Yle Fem0,6 %0,7 %203 00015 %
Yle yhteensä35,5 %38,4 %991 00072 %
MTV310,6 %12,1 %797 00058 %
Sub6,6 %6,8 %641 00047 %
AVA2,5 %2,6 %356 00026 %
C More Total2,4 %1,3 %145 00011 %
MTV yhteensä22,0 %22,8 %973 00071 %
Nelonen7,6 %7,9 %690 00050 %
Jim4,2 %3,9 %486 00036 %
Liv3,8 %3,7 %475 00035 %
Hero2,1 %2,8 %325 00024 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %47 0003 %
Nelonen Media yhteensä17,8 %18,5 %890 00065 %
TV53,5 %2,8 %490 00036 %
Kutonen3,3 %3,2 %416 00030 %
Frii2,6 %1,9 %249 00018 %
The Discovery Channel0,6 %0,6 %39 0003 %
TLC1,3 %1,2 %259 00019 %
Warner Bros. Discovery11,6 %10,0 %743 00054 %
STAR Channel5,4 %4,3 %453 00033 %
National Geographic Channel3,7 %2,6 %341 00025 %
Disney Finland9,0 %7,0 %573 00042 %
Music TV0,7 %0,6 %115 0008 %
Muut3,3 %2,8 %350 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 149 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.