Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, kesäkuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
Viikot: 23-26/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 074 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 42 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV125,3 %19,9 %1 584 00066 %
Yle TV225,2 %30,6 %1 704 00071 %
Yle Teema1,9 %1,7 %887 00037 %
Yle Fem1,0 %1,1 %682 00028 %
Yle yhteensä53,5 %53,3 %1 906 00080 %
MTV310,9 %13,3 %1 599 00067 %
Sub3,7 %4,1 %1 211 00051 %
AVA1,2 %1,3 %713 00030 %
C More Total2,1 %2,0 %305 00013 %
MTV yhteensä17,9 %20,7 %1 778 00074 %
Nelonen5,7 %6,2 %1 410 00059 %
Jim2,5 %2,8 %970 00040 %
Liv1,7 %1,8 %896 00037 %
Hero1,2 %1,5 %656 00027 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %68 0003 %
Nelonen Media yhteensä11,1 %12,5 %1 625 00068 %
TV52,3 %2,3 %1 000 00042 %
Kutonen2,7 %2,6 %905 00038 %
Frii1,3 %1,2 %577 00024 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %61 0003 %
TLC0,4 %0,4 %486 00020 %
Warner Bros. Discovery7,4 %6,9 %1 326 00055 %
STAR Channel2,5 %1,7 %810 00034 %
National Geographic Channel3,5 %2,0 %761 00032 %
Disney Finland6,0 %3,7 %1 064 00044 %
Music TV0,4 %0,2 %141 0006 %
Muut3,5 %2,7 %776 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 074 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.