Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
Viikot: 18-22/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 680 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 70 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,9 %23,3 %1 281 00054 %
Yle TV27,7 %6,6 %1 262 00053 %
Yle Teema1,8 %1,6 %676 00028 %
Yle Fem0,8 %0,9 %542 00023 %
Yle yhteensä37,2 %32,4 %1 475 00062 %
MTV320,0 %25,1 %1 462 00061 %
Sub3,3 %3,5 %1 008 00042 %
AVA1,2 %1,2 %582 00024 %
C More Total4,9 %4,8 %322 00013 %
MTV yhteensä29,4 %34,6 %1 565 00065 %
Nelonen7,7 %9,6 %1 258 00053 %
Jim2,5 %2,5 %824 00034 %
Liv1,6 %1,8 %711 00030 %
Hero1,4 %1,8 %562 00023 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %64 0003 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %15,8 %1 392 00058 %
TV52,9 %3,0 %852 00036 %
Kutonen3,4 %3,7 %761 00032 %
Frii1,4 %1,4 %506 00021 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %52 0002 %
TLC0,4 %0,3 %364 00015 %
Warner Bros. Discovery9,4 %9,3 %1 128 00047 %
STAR Channel2,7 %2,3 %725 00030 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %601 00025 %
Disney Finland6,1 %4,6 %900 00038 %
Music TV0,5 %0,2 %103 0004 %
Muut4,1 %3,2 %645 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 680 00070 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.