Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 441 000
Viikot: 18-22/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 092 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 76 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 17 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,6 %22,4 %986 00068 %
Yle TV26,9 %6,2 %884 00061 %
Yle Teema2,1 %1,9 %550 00038 %
Yle Fem0,9 %1,0 %427 00030 %
Yle yhteensä36,5 %31,4 %1 039 00072 %
MTV319,1 %23,7 %1 001 00069 %
Sub3,4 %3,4 %704 00049 %
AVA2,0 %2,0 %517 00036 %
C More Total3,7 %3,6 %188 00013 %
MTV yhteensä28,2 %32,7 %1 041 00072 %
Nelonen8,9 %11,2 %884 00061 %
Jim2,1 %2,1 %567 00039 %
Liv2,8 %3,0 %599 00042 %
Hero1,8 %2,3 %471 00033 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %42 0003 %
Nelonen Media yhteensä15,8 %18,7 %971 00067 %
TV53,4 %3,3 %641 00045 %
Kutonen3,1 %3,1 %535 00037 %
Frii2,1 %2,1 %438 00030 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %26 0002 %
TLC0,7 %0,7 %313 00022 %
Warner Bros. Discovery10,4 %9,9 %812 00056 %
STAR Channel2,7 %2,3 %507 00035 %
National Geographic Channel2,8 %2,2 %430 00030 %
Disney Finland5,6 %4,5 %640 00044 %
Music TV0,2 %0,1 %45 0003 %
Muut3,4 %2,7 %396 00027 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 092 00076 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.