Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, toukokuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
Viikot: 18-22/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 3 467 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 71 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 14 t 41 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 35 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %23,7 %2 648 00054 %
Yle TV27,5 %5,9 %2 529 00052 %
Yle Teema1,9 %1,8 %1 304 00027 %
Yle Fem0,9 %1,0 %1 100 00023 %
Yle yhteensä38,0 %32,4 %3 046 00062 %
MTV320,6 %25,7 %3 004 00062 %
Sub3,0 %3,1 %1 942 00040 %
AVA1,9 %1,8 %1 317 00027 %
C More Total3,7 %3,4 %548 00011 %
MTV yhteensä29,2 %34,0 %3 204 00066 %
Nelonen8,8 %11,1 %2 620 00054 %
Jim2,4 %2,4 %1 613 00033 %
Liv2,8 %3,0 %1 620 00033 %
Hero1,3 %1,6 %1 076 00022 %
Nelosen maksukanavat0,1 %0,1 %104 0002 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %18,2 %2 899 00059 %
TV52,8 %2,9 %1 714 00035 %
Kutonen2,4 %2,5 %1 302 00027 %
Frii1,9 %1,9 %999 00020 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %83 0002 %
TLC0,8 %0,8 %835 00017 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,6 %2 270 00047 %
STAR Channel2,6 %2,2 %1 375 00028 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %1 060 00022 %
Disney Finland5,0 %4,0 %1 727 00035 %
Music TV0,4 %0,2 %184 0004 %
Muut3,2 %2,6 %1 170 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %3 467 00071 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.