Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
Viikot: 14-17/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 093 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 34 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 56 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,5 %23,2 %1 646 00069 %
Yle TV210,0 %8,7 %1 636 00068 %
Yle Teema1,9 %1,7 %926 00039 %
Yle Fem1,0 %1,3 %754 00031 %
Yle yhteensä39,5 %34,9 %1 869 00078 %
MTV313,8 %17,4 %1 734 00072 %
Sub3,7 %4,4 %1 338 00056 %
AVA1,1 %1,2 %793 00033 %
C More Total2,2 %1,5 %305 00013 %
MTV yhteensä20,8 %24,5 %1 873 00078 %
Nelonen9,8 %12,6 %1 680 00070 %
Jim3,3 %3,9 %1 205 00050 %
Liv1,9 %2,1 %987 00041 %
Hero1,6 %2,2 %780 00033 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,8 %238 00010 %
Nelonen Media yhteensä17,7 %22,6 %1 844 00077 %
TV52,3 %2,5 %1 095 00046 %
Kutonen3,8 %3,7 %1 015 00042 %
Frii1,4 %1,4 %656 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %64 0003 %
TLC0,4 %0,3 %499 00021 %
Warner Bros. Discovery9,7 %8,9 %1 437 00060 %
STAR Channel2,8 %2,4 %1 001 00042 %
National Geographic Channel3,8 %2,4 %823 00034 %
Disney Finland6,6 %4,8 %1 228 00051 %
Music TV0,3 %0,1 %130 0005 %
Muut5,4 %4,2 %903 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 093 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.