Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 3 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 5 249 000
Viikot: 1-17/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 680 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 89 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 22 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,5 %25,6 %3 636 00069 %
Yle TV213,3 %7,4 %3 674 00070 %
Yle Teema1,9 %1,9 %2 040 00039 %
Yle Fem0,9 %1,2 %1 605 00031 %
Yle yhteensä43,7 %36,1 %4 223 00080 %
MTV315,6 %21,5 %3 925 00075 %
Sub3,3 %3,8 %2 803 00053 %
AVA1,6 %1,5 %1 813 00035 %
C More Total1,3 %0,8 %507 00010 %
MTV yhteensä21,8 %27,6 %4 198 00080 %
Nelonen9,9 %13,1 %3 743 00071 %
Jim2,4 %2,5 %2 331 00044 %
Liv2,5 %2,7 %2 237 00043 %
Hero1,2 %1,6 %1 520 00029 %
Nelosen maksukanavat0,6 %0,9 %352 0007 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %20,8 %4 063 00077 %
TV53,0 %2,6 %2 464 00047 %
Kutonen2,1 %2,0 %1 835 00035 %
Frii1,5 %1,6 %1 375 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %130 0002 %
TLC0,8 %0,7 %1 193 00023 %
Warner Bros. Discovery8,3 %7,6 %3 165 00060 %
STAR Channel2,6 %2,2 %1 975 00038 %
National Geographic Channel2,5 %1,8 %1 520 00029 %
Disney Finland5,1 %4,0 %2 456 00047 %
Music TV0,3 %0,2 %237 0005 %
Muut4,3 %3,7 %1 856 00035 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 680 00089 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.