Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
Viikot: 1-17/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 410 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 26 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 3 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %25,9 %1 878 00070 %
Yle TV212,1 %6,4 %1 859 00070 %
Yle Teema1,9 %1,7 %996 00037 %
Yle Fem1,0 %1,2 %806 00030 %
Yle yhteensä43,5 %35,3 %2 177 00082 %
MTV317,9 %24,1 %2 049 00077 %
Sub2,9 %3,3 %1 361 00051 %
AVA2,1 %1,9 %986 00037 %
C More Total1,0 %0,5 %220 0008 %
MTV yhteensä23,9 %29,8 %2 176 00082 %
Nelonen10,7 %14,1 %1 928 00072 %
Jim2,2 %2,2 %1 134 00043 %
Liv3,4 %3,5 %1 215 00046 %
Hero1,2 %1,5 %738 00028 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,5 %133 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,8 %21,8 %2 089 00078 %
TV52,7 %2,5 %1 234 00046 %
Kutonen1,2 %1,2 %792 00030 %
Frii1,7 %1,8 %679 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %52 0002 %
TLC1,2 %1,0 %652 00024 %
Warner Bros. Discovery7,4 %6,9 %1 592 00060 %
STAR Channel2,4 %2,0 %913 00034 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %656 00025 %
Disney Finland4,0 %3,3 %1 158 00043 %
Music TV0,3 %0,2 %104 0004 %
Muut3,1 %2,7 %831 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 410 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.