Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
Viikot: 1-17/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 251 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 13 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,0 %26,2 %1 818 00073 %
Yle TV211,8 %6,4 %1 752 00070 %
Yle Teema1,9 %1,8 %974 00039 %
Yle Fem1,0 %1,2 %782 00031 %
Yle yhteensä43,7 %35,6 %2 052 00083 %
MTV318,0 %24,1 %1 948 00078 %
Sub2,9 %3,2 %1 321 00053 %
AVA2,1 %2,0 %973 00039 %
C More Total0,9 %0,4 %200 0008 %
MTV yhteensä23,9 %29,7 %2 059 00083 %
Nelonen10,5 %13,9 %1 822 00073 %
Jim2,2 %2,2 %1 106 00044 %
Liv3,4 %3,5 %1 191 00048 %
Hero1,2 %1,5 %727 00029 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,4 %123 0005 %
Nelonen Media yhteensä17,7 %21,6 %1 972 00079 %
TV52,8 %2,5 %1 195 00048 %
Kutonen1,2 %1,1 %774 00031 %
Frii1,8 %1,8 %675 00027 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %50 0002 %
TLC1,3 %1,0 %642 00026 %
Warner Bros. Discovery7,5 %6,9 %1 536 00062 %
STAR Channel2,3 %2,0 %864 00035 %
National Geographic Channel1,6 %1,3 %644 00026 %
Disney Finland4,0 %3,3 %1 104 00044 %
Music TV0,3 %0,2 %102 0004 %
Muut3,0 %2,7 %796 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 251 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.