Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - huhtikuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
Viikot: 1-17/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 101 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 22 t 23 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 11 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,0 %25,8 %1 684 00070 %
Yle TV214,4 %8,4 %1 688 00070 %
Yle Teema2,0 %2,1 %1 015 00042 %
Yle Fem0,8 %1,1 %762 00032 %
Yle yhteensä44,2 %37,4 %1 899 00079 %
MTV313,2 %18,5 %1 767 00074 %
Sub3,7 %4,4 %1 383 00058 %
AVA1,0 %1,0 %806 00034 %
C More Total1,6 %1,1 %262 00011 %
MTV yhteensä19,5 %25,0 %1 895 00079 %
Nelonen8,7 %11,9 %1 686 00070 %
Jim2,7 %2,8 %1 157 00048 %
Liv1,5 %1,8 %990 00041 %
Hero1,2 %1,7 %770 00032 %
Nelosen maksukanavat0,9 %1,4 %201 0008 %
Nelonen Media yhteensä15,0 %19,6 %1 833 00077 %
TV53,3 %2,8 %1 190 00050 %
Kutonen3,1 %3,1 %1 009 00042 %
Frii1,2 %1,3 %683 00029 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %73 0003 %
TLC0,4 %0,3 %528 00022 %
Warner Bros. Discovery9,3 %8,4 %1 503 00063 %
STAR Channel2,8 %2,4 %1 002 00042 %
National Geographic Channel3,4 %2,3 %838 00035 %
Disney Finland6,2 %4,8 %1 228 00051 %
Music TV0,4 %0,2 %132 0006 %
Muut5,5 %4,7 %977 00041 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 101 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.