Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
Viikot: 14-17/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 406 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 90 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,1 %23,3 %1 811 00068 %
Yle TV27,7 %5,0 %1 733 00065 %
Yle Teema1,8 %1,7 %904 00034 %
Yle Fem1,1 %1,4 %776 00029 %
Yle yhteensä37,8 %31,4 %2 121 00080 %
MTV318,1 %22,7 %1 985 00074 %
Sub3,0 %3,3 %1 341 00050 %
AVA2,3 %2,2 %1 003 00038 %
C More Total1,3 %0,7 %231 0009 %
MTV yhteensä24,7 %28,9 %2 140 00080 %
Nelonen13,1 %16,5 %1 951 00073 %
Jim2,8 %2,9 %1 179 00044 %
Liv4,0 %4,2 %1 257 00047 %
Hero1,4 %1,7 %736 00028 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,6 %151 0006 %
Nelonen Media yhteensä21,8 %25,9 %2 122 00080 %
TV52,7 %2,7 %1 190 00045 %
Kutonen1,6 %1,4 %791 00030 %
Frii2,1 %2,0 %665 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %43 0002 %
TLC1,3 %1,1 %624 00023 %
Warner Bros. Discovery8,2 %7,6 %1 547 00058 %
STAR Channel2,6 %2,2 %920 00035 %
National Geographic Channel1,8 %1,3 %642 00024 %
Disney Finland4,4 %3,5 %1 166 00044 %
Music TV0,3 %0,3 %110 0004 %
Muut2,9 %2,5 %785 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 406 00090 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.