Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2018
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 666 000
Viikot: 9-13/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 430 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 52 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,4 %23,8 %1 858 00070 %
Yle TV210,2 %6,1 %1 838 00069 %
Yle Teema1,7 %1,6 %981 00037 %
Yle Fem0,9 %1,1 %794 00030 %
Yle yhteensä40,2 %32,5 %2 166 00081 %
MTV319,2 %25,3 %2 078 00078 %
Sub3,2 %3,4 %1 396 00052 %
AVA2,2 %2,1 %1 019 00038 %
C More Total1,1 %0,5 %222 0008 %
MTV yhteensä25,7 %31,2 %2 200 00083 %
Nelonen11,6 %15,2 %1 957 00073 %
Jim2,2 %2,1 %1 164 00044 %
Liv3,6 %3,6 %1 226 00046 %
Hero0,9 %1,1 %710 00027 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %138 0005 %
Nelonen Media yhteensä18,7 %22,6 %2 114 00079 %
TV52,6 %2,8 %1 272 00048 %
Kutonen1,4 %1,3 %803 00030 %
Frii1,7 %1,8 %680 00025 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %54 0002 %
TLC1,3 %1,1 %675 00025 %
Warner Bros. Discovery7,5 %7,4 %1 599 00060 %
STAR Channel2,6 %2,1 %932 00035 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %661 00025 %
Disney Finland4,4 %3,5 %1 174 00044 %
Music TV0,3 %0,3 %105 0004 %
Muut3,2 %2,6 %825 00031 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 430 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.