Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
Viikot: 9-13/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 268 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 91 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 53 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 8 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %24,0 %1 800 00072 %
Yle TV29,9 %6,1 %1 731 00070 %
Yle Teema1,7 %1,6 %968 00039 %
Yle Fem0,9 %1,1 %774 00031 %
Yle yhteensä40,3 %32,8 %2 039 00082 %
MTV319,2 %25,2 %1 974 00079 %
Sub3,2 %3,4 %1 350 00054 %
AVA2,2 %2,1 %1 006 00040 %
C More Total1,0 %0,4 %202 0008 %
MTV yhteensä25,6 %31,1 %2 079 00084 %
Nelonen11,5 %15,0 %1 851 00074 %
Jim2,2 %2,1 %1 133 00046 %
Liv3,7 %3,6 %1 200 00048 %
Hero0,9 %1,1 %702 00028 %
Nelosen maksukanavat0,4 %0,5 %127 0005 %
Nelonen Media yhteensä18,6 %22,4 %1 996 00080 %
TV52,6 %2,8 %1 225 00049 %
Kutonen1,4 %1,3 %786 00032 %
Frii1,7 %1,8 %677 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %51 0002 %
TLC1,4 %1,1 %666 00027 %
Warner Bros. Discovery7,6 %7,4 %1 541 00062 %
STAR Channel2,5 %2,1 %880 00035 %
National Geographic Channel1,9 %1,4 %649 00026 %
Disney Finland4,4 %3,5 %1 118 00045 %
Music TV0,3 %0,3 %103 0004 %
Muut3,1 %2,6 %787 00032 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 268 00091 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.