Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, maaliskuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
Viikot: 9-13/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 085 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 21 t 13 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 2 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,7 %24,9 %1 646 00069 %
Yle TV211,2 %7,3 %1 619 00068 %
Yle Teema1,8 %1,9 %975 00041 %
Yle Fem0,8 %1,0 %719 00030 %
Yle yhteensä41,6 %35,1 %1 849 00077 %
MTV314,2 %19,3 %1 759 00073 %
Sub4,0 %4,5 %1 417 00059 %
AVA1,0 %1,0 %784 00033 %
C More Total1,7 %0,9 %264 00011 %
MTV yhteensä21,0 %25,7 %1 890 00079 %
Nelonen9,1 %12,6 %1 681 00070 %
Jim2,6 %2,4 %1 151 00048 %
Liv1,7 %1,8 %997 00042 %
Hero1,0 %1,3 %754 00031 %
Nelosen maksukanavat1,1 %1,8 %206 0009 %
Nelonen Media yhteensä15,4 %19,9 %1 820 00076 %
TV52,6 %2,8 %1 178 00049 %
Kutonen3,7 %3,5 %1 001 00042 %
Frii1,3 %1,4 %680 00028 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %70 0003 %
TLC0,4 %0,4 %533 00022 %
Warner Bros. Discovery9,2 %9,2 %1 478 00062 %
STAR Channel3,0 %2,5 %995 00042 %
National Geographic Channel3,7 %2,4 %817 00034 %
Disney Finland6,7 %4,9 %1 216 00051 %
Music TV0,3 %0,2 %136 0006 %
Muut5,8 %5,1 %947 00040 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 085 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.