Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, huhtikuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
Viikot: 14-17/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 120 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 98 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 35 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 59 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,7 %34,7 %1 107 00097 %
Yle TV28,4 %6,2 %973 00085 %
Yle Teema2,3 %2,2 %679 00059 %
Yle Fem1,3 %1,6 %617 00054 %
Yle yhteensä51,7 %44,8 %1 118 00098 %
MTV316,9 %22,3 %1 050 00092 %
Sub1,5 %1,7 %696 00061 %
AVA1,4 %1,2 %520 00045 %
C More Total1,7 %1,1 %162 00014 %
MTV yhteensä21,5 %26,3 %1 066 00093 %
Nelonen8,3 %11,7 %975 00085 %
Jim1,9 %2,0 %648 00057 %
Liv1,8 %2,1 %613 00054 %
Hero0,9 %1,2 %417 00036 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,6 %58 0005 %
Nelonen Media yhteensä13,3 %17,6 %1 020 00089 %
TV51,6 %1,7 %650 00057 %
Kutonen1,7 %1,6 %461 00040 %
Frii1,6 %1,8 %408 00036 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %21 0002 %
TLC0,6 %0,5 %330 00029 %
Warner Bros. Discovery6,6 %6,1 %793 00069 %
STAR Channel1,2 %1,0 %453 00040 %
National Geographic Channel2,4 %1,4 %384 00034 %
Disney Finland3,6 %2,5 %579 00051 %
Music TV0,2 %0,0 %28 0002 %
Muut3,2 %2,7 %525 00046 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 120 00098 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.