Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
Viikot: 40-43/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 105 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 20 t 0 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV129,4 %24,9 %1 668 00070 %
Yle TV26,4 %5,4 %1 572 00066 %
Yle Teema2,0 %2,0 %896 00037 %
Yle Fem1,2 %1,3 %763 00032 %
Yle yhteensä39,0 %33,5 %1 871 00078 %
MTV317,0 %22,7 %1 773 00074 %
Sub3,2 %3,1 %1 255 00052 %
AVA1,8 %2,1 %943 00039 %
C More Total2,5 %2,3 %340 00014 %
MTV yhteensä24,4 %30,1 %1 931 00081 %
Nelonen9,3 %12,0 %1 637 00068 %
Jim2,7 %2,6 %1 081 00045 %
Liv1,3 %1,4 %901 00038 %
Hero1,3 %1,7 %737 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,7 %17,7 %1 785 00075 %
TV52,9 %3,1 %1 138 00048 %
Kutonen3,2 %3,3 %972 00041 %
Frii1,4 %1,4 %652 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %67 0003 %
TLC0,4 %0,4 %488 00020 %
Discovery Networks Finland9,3 %9,2 %1 443 00060 %
FOX3,0 %2,4 %917 00038 %
National Geographic Channel3,7 %2,5 %820 00034 %
Fox Networks Group6,8 %4,9 %1 168 00049 %
Music TV0,4 %0,1 %118 0005 %
Muut5,4 %4,5 %911 00038 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 105 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.