Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
Viikot: 40-43/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 109 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 97 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 5 t 0 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV141,6 %33,7 %1 091 00095 %
Yle TV26,0 %4,3 %942 00082 %
Yle Teema2,3 %2,5 %677 00059 %
Yle Fem1,6 %1,9 %641 00056 %
Yle yhteensä51,6 %42,3 %1 102 00096 %
MTV321,4 %28,8 %1 042 00091 %
Sub1,0 %0,9 %615 00054 %
AVA1,9 %1,8 %557 00049 %
C More Total1,4 %1,4 %148 00013 %
MTV yhteensä25,7 %32,8 %1 063 00093 %
Nelonen6,7 %9,5 %940 00082 %
Jim1,8 %1,9 %615 00054 %
Liv1,3 %1,4 %587 00051 %
Hero0,7 %0,9 %388 00034 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä10,6 %13,7 %985 00086 %
TV51,4 %1,5 %613 00054 %
Kutonen1,5 %1,8 %429 00037 %
Frii1,5 %1,7 %388 00034 %
The Discovery Channel0,1 %0,0 %21 0002 %
TLC0,7 %0,6 %355 00031 %
Warner Bros. Discovery6,0 %6,1 %770 00067 %
STAR Channel1,0 %0,8 %424 00037 %
National Geographic Channel1,9 %1,2 %402 00035 %
Disney Finland2,9 %2,0 %578 00051 %
Music TV0,2 %0,0 %26 0002 %
Muut3,1 %3,0 %576 00050 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 109 00097 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.