Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, lokakuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 4+
Kohderyhmän väestö: 2 583 000
Viikot: 40-43/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 274 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 2 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 43 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %24,6 %1 745 00068 %
Yle TV26,9 %5,3 %1 694 00066 %
Yle Teema1,9 %2,0 %905 00035 %
Yle Fem1,2 %1,3 %791 00031 %
Yle yhteensä38,8 %33,2 %2 013 00078 %
MTV317,0 %22,8 %1 896 00073 %
Sub3,2 %3,1 %1 316 00051 %
AVA1,8 %2,0 %959 00037 %
C More Total2,5 %2,3 %365 00014 %
MTV yhteensä24,5 %30,3 %2 068 00080 %
Nelonen9,5 %12,1 %1 754 00068 %
Jim2,7 %2,6 %1 110 00043 %
Liv1,3 %1,4 %925 00036 %
Hero1,3 %1,7 %744 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,8 %17,7 %1 909 00074 %
TV52,9 %3,2 %1 173 00045 %
Kutonen3,1 %3,3 %1 007 00039 %
Frii1,3 %1,4 %661 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %73 0003 %
TLC0,4 %0,4 %498 00019 %
Discovery Networks Finland9,2 %9,2 %1 506 00058 %
FOX3,1 %2,4 %975 00038 %
National Geographic Channel3,7 %2,5 %841 00033 %
Fox Networks Group6,8 %4,9 %1 236 00048 %
Music TV0,4 %0,1 %121 0005 %
Muut5,6 %4,6 %967 00037 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 274 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.