Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2018
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 395 000
Viikot: 1-39/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 070 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 59 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 51 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV126,7 %23,9 %1 628 00068 %
Yle TV215,3 %13,3 %1 630 00068 %
Yle Teema1,9 %1,9 %925 00039 %
Yle Fem0,9 %1,1 %714 00030 %
Yle yhteensä44,9 %40,2 %1 863 00078 %
MTV313,5 %17,9 %1 704 00071 %
Sub3,7 %4,2 %1 296 00054 %
AVA1,2 %1,2 %771 00032 %
C More Total2,2 %1,6 %291 00012 %
MTV yhteensä20,6 %25,0 %1 851 00077 %
Nelonen8,4 %10,9 %1 580 00066 %
Jim2,6 %2,6 %1 054 00044 %
Liv1,6 %1,8 %930 00039 %
Hero1,3 %1,7 %716 00030 %
Nelosen maksukanavat0,5 %0,8 %124 0005 %
Nelonen Media yhteensä14,3 %17,8 %1 745 00073 %
TV52,9 %2,7 %1 097 00046 %
Kutonen3,0 %3,0 %953 00040 %
Frii1,3 %1,3 %636 00027 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %73 0003 %
TLC0,4 %0,4 %496 00021 %
Warner Bros. Discovery8,8 %8,1 %1 425 00060 %
STAR Channel2,8 %2,3 %924 00039 %
National Geographic Channel3,5 %2,3 %799 00033 %
Disney Finland6,3 %4,6 %1 160 00048 %
Music TV0,4 %0,2 %127 0005 %
Muut4,8 %4,0 %873 00036 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 070 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.