Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki yli 65-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 144 000
Viikot: 1-39/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 103 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 96 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 34 t 25 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 4 t 55 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV139,5 %34,7 %1 085 00095 %
Yle TV213,3 %10,0 %974 00085 %
Yle Teema2,3 %2,4 %674 00059 %
Yle Fem1,2 %1,5 %597 00052 %
Yle yhteensä56,2 %48,5 %1 097 00096 %
MTV316,4 %22,7 %1 029 00090 %
Sub1,6 %1,7 %664 00058 %
AVA1,5 %1,2 %503 00044 %
C More Total1,5 %1,0 %145 00013 %
MTV yhteensä20,9 %26,6 %1 047 00092 %
Nelonen6,2 %8,8 %904 00079 %
Jim1,7 %1,9 %608 00053 %
Liv1,7 %1,9 %585 00051 %
Hero0,7 %1,0 %388 00034 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,3 %37 0003 %
Nelonen Media yhteensä10,5 %13,8 %967 00085 %
TV51,5 %1,5 %604 00053 %
Kutonen1,4 %1,4 %438 00038 %
Frii1,5 %1,8 %396 00035 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %25 0002 %
TLC0,6 %0,5 %335 00029 %
Warner Bros. Discovery5,8 %5,6 %770 00067 %
STAR Channel1,1 %0,8 %406 00035 %
National Geographic Channel1,9 %1,3 %372 00032 %
Disney Finland3,0 %2,1 %536 00047 %
Music TV0,2 %0,1 %27 0002 %
Muut3,4 %3,2 %544 00048 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 103 00096 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.