Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2018
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 881 000
Viikot: 1-39/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 269 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,8 %24,3 %3 354 00069 %
Yle TV213,5 %11,0 %3 271 00067 %
Yle Teema2,0 %1,9 %1 800 00037 %
Yle Fem1,0 %1,2 %1 449 00030 %
Yle yhteensä44,2 %38,4 %3 834 00079 %
MTV315,7 %20,8 %3 546 00073 %
Sub3,3 %3,6 %2 500 00051 %
AVA1,8 %1,8 %1 691 00035 %
C More Total1,7 %1,1 %498 00010 %
MTV yhteensä22,6 %27,4 %3 832 00079 %
Nelonen9,0 %11,7 %3 243 00066 %
Jim2,4 %2,5 %2 062 00042 %
Liv2,6 %2,7 %2 045 00042 %
Hero1,3 %1,6 %1 387 00028 %
Nelosen maksukanavat0,3 %0,5 %201 0004 %
Nelonen Media yhteensä15,6 %19,0 %3 601 00074 %
TV52,8 %2,6 %2 169 00044 %
Kutonen2,1 %2,1 %1 661 00034 %
Frii1,7 %1,8 %1 276 00026 %
The Discovery Channel0,2 %0,2 %119 0002 %
TLC0,9 %0,8 %1 107 00023 %
Discovery Networks Finland8,3 %7,7 %2 860 00059 %
FOX2,6 %2,2 %1 724 00035 %
National Geographic Channel2,6 %1,8 %1 405 00029 %
Fox Networks Group5,2 %4,0 %2 192 00045 %
Music TV0,3 %0,2 %227 0005 %
Muut3,9 %3,3 %1 603 00033 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 269 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.