Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2018
Kohderyhmä: Naiset 10+
Kohderyhmän väestö: 2 486 000
Viikot: 1-39/2018
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 199 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 44 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 49 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,7 %24,7 %1 726 00069 %
Yle TV211,7 %8,9 %1 641 00066 %
Yle Teema2,0 %1,9 %875 00035 %
Yle Fem1,1 %1,3 %735 00030 %
Yle yhteensä43,5 %36,8 %1 972 00079 %
MTV317,9 %23,4 %1 843 00074 %
Sub3,0 %3,1 %1 204 00048 %
AVA2,5 %2,4 %920 00037 %
C More Total1,1 %0,7 %207 0008 %
MTV yhteensä24,5 %29,6 %1 982 00080 %
Nelonen9,6 %12,4 %1 663 00067 %
Jim2,3 %2,4 %1 008 00041 %
Liv3,5 %3,5 %1 115 00045 %
Hero1,2 %1,5 %671 00027 %
Nelosen maksukanavat0,2 %0,2 %77 0003 %
Nelonen Media yhteensä16,9 %20,1 %1 856 00075 %
TV52,6 %2,5 %1 072 00043 %
Kutonen1,3 %1,3 %708 00028 %
Frii2,2 %2,2 %640 00026 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %46 0002 %
TLC1,3 %1,2 %611 00025 %
Warner Bros. Discovery7,8 %7,4 %1 434 00058 %
STAR Channel2,5 %2,1 %800 00032 %
National Geographic Channel1,7 %1,3 %606 00024 %
Disney Finland4,1 %3,4 %1 032 00042 %
Music TV0,2 %0,2 %100 0004 %
Muut3,0 %2,7 %730 00029 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 199 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.