Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - joulukuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 3+
Kohderyhmän väestö: 2 594 000
Viikot: 1-52/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 234 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 55 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 42 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,9 %24,5 %1 704 00066 %
Yle TV213,2 %10,4 %1 702 00066 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,1 %1 151 00044 %
Yle yhteensä44,2 %38,0 %1 982 00076 %
MTV314,0 %19,0 %1 760 00068 %
Sub3,9 %4,3 %1 345 00052 %
AVA1,3 %1,4 %826 00032 %
C More Total2,4 %2,0 %362 00014 %
MTV yhteensä21,5 %26,8 %1 971 00076 %
Nelonen7,5 %9,8 %1 646 00063 %
Jim3,1 %3,4 %1 098 00042 %
Liv1,7 %1,9 %959 00037 %
Hero1,4 %1,9 %767 00030 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %17,1 %1 837 00071 %
TV53,0 %3,2 %1 195 00046 %
Kutonen3,1 %3,2 %1 004 00039 %
Frii1,3 %1,4 %659 00025 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %76 0003 %
TLC0,7 %0,7 %566 00022 %
Warner Bros. Discovery9,3 %9,2 %1 510 00058 %
STAR Channel2,8 %2,3 %936 00036 %
National Geographic Channel3,4 %2,2 %842 00032 %
Disney Finland6,2 %4,5 %1 197 00046 %
AlfaTV0,5 %0,9 %503 00019 %
Muut4,3 %3,4 %664 00026 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 234 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.