Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - joulukuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
Viikot: 1-52/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 281 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 51 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 50 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,9 %24,6 %3 369 00069 %
Yle TV211,5 %8,8 %3 165 00065 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %2 229 00046 %
Yle yhteensä43,6 %36,6 %3 793 00077 %
MTV316,3 %21,7 %3 479 00071 %
Sub3,4 %3,8 %2 468 00050 %
AVA2,0 %2,0 %1 756 00036 %
C More Total1,6 %1,2 %546 00011 %
MTV yhteensä23,3 %28,7 %3 822 00078 %
Nelonen8,0 %10,6 %3 183 00065 %
Jim3,1 %3,4 %2 078 00042 %
Liv2,5 %2,6 %2 040 00042 %
Hero1,3 %1,7 %1 438 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä14,9 %18,3 %3 563 00073 %
TV52,9 %3,0 %2 284 00047 %
Kutonen2,2 %2,2 %1 695 00035 %
Frii1,8 %1,9 %1 327 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %112 0002 %
TLC1,4 %1,3 %1 232 00025 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,9 %2 923 00060 %
STAR Channel2,5 %2,1 %1 691 00035 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 437 00029 %
Disney Finland5,0 %3,8 %2 182 00045 %
AlfaTV0,6 %1,0 %964 00020 %
Muut3,3 %2,6 %1 132 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 281 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.