Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 10 vuotta täyttäneet
Kohderyhmän väestö: 4 898 000
Viikot: 1-48/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 4 278 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 87 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 38 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %24,0 %3 351 00068 %
Yle TV211,3 %8,9 %3 152 00064 %
Yle Teema&Fem3,2 %3,2 %2 208 00045 %
Yle yhteensä43,2 %36,1 %3 781 00077 %
MTV316,5 %21,9 %3 480 00071 %
Sub3,4 %3,7 %2 453 00050 %
AVA2,0 %2,0 %1 749 00036 %
C More Total1,6 %1,3 %555 00011 %
MTV yhteensä23,6 %28,9 %3 823 00078 %
Nelonen8,2 %11,0 %3 185 00065 %
Jim3,1 %3,4 %2 078 00042 %
Liv2,6 %2,7 %2 048 00042 %
Hero1,3 %1,7 %1 430 00029 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä15,2 %18,8 %3 565 00073 %
TV52,9 %3,0 %2 273 00046 %
Kutonen2,1 %2,2 %1 686 00034 %
Frii1,8 %1,9 %1 316 00027 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %111 0002 %
TLC1,4 %1,3 %1 222 00025 %
Warner Bros. Discovery9,0 %8,8 %2 917 00060 %
STAR Channel2,5 %2,1 %1 684 00034 %
National Geographic Channel2,5 %1,7 %1 430 00029 %
Disney Finland5,0 %3,8 %2 175 00044 %
AlfaTV0,6 %1,0 %949 00019 %
Muut3,2 %2,6 %1 104 00023 %
Yhteensä100,0 %100,0 %4 278 00087 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.