Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2019
Kohderyhmä: Kaikki 45–64-vuotiaat
Kohderyhmän väestö: 1 422 000
Viikot: 1-48/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 1 341 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 94 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 23 t 47 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 3 t 24 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV127,2 %23,5 %1 227 00086 %
Yle TV210,5 %8,9 %1 087 00076 %
Yle Teema&Fem3,4 %3,3 %878 00062 %
Yle yhteensä41,1 %35,7 %1 285 00090 %
MTV315,2 %19,9 %1 202 00084 %
Sub3,7 %3,9 %869 00061 %
AVA2,1 %2,3 %681 00048 %
C More Total1,5 %1,1 %179 00013 %
MTV yhteensä22,5 %27,2 %1 255 00088 %
Nelonen8,8 %11,7 %1 087 00076 %
Jim3,0 %3,1 %737 00052 %
Liv2,8 %2,9 %771 00054 %
Hero1,9 %2,4 %622 00044 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,5 %20,1 %1 182 00083 %
TV53,5 %3,3 %856 00060 %
Kutonen2,6 %2,6 %678 00048 %
Frii2,2 %2,2 %563 00040 %
The Discovery Channel0,2 %0,1 %42 0003 %
TLC1,3 %1,2 %455 00032 %
Warner Bros. Discovery10,3 %9,9 %1 039 00073 %
STAR Channel2,5 %2,0 %621 00044 %
National Geographic Channel3,0 %1,9 %582 00041 %
Disney Finland5,4 %4,0 %795 00056 %
AlfaTV0,4 %0,6 %351 00025 %
Muut3,5 %2,4 %352 00025 %
Yhteensä100,0 %100,0 %1 341 00094 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.