Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - marraskuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 3+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
Viikot: 1-48/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 359 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 88 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 18 t 35 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 39 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,5 %23,6 %1 775 00066 %
Yle TV210,5 %7,5 %1 674 00063 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,3 %1 131 00042 %
Yle yhteensä42,3 %34,3 %2 051 00077 %
MTV318,7 %24,4 %1 905 00071 %
Sub3,1 %3,3 %1 234 00046 %
AVA2,6 %2,5 %955 00036 %
C More Total0,9 %0,7 %233 0009 %
MTV yhteensä25,3 %30,8 %2 086 00078 %
Nelonen9,1 %12,1 %1 743 00065 %
Jim3,0 %3,3 %1 031 00039 %
Liv3,4 %3,3 %1 136 00043 %
Hero1,2 %1,4 %687 00026 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,7 %20,2 %1 951 00073 %
TV52,8 %2,8 %1 152 00043 %
Kutonen1,2 %1,3 %733 00027 %
Frii2,2 %2,3 %681 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %43 0002 %
TLC2,0 %1,9 %683 00026 %
Warner Bros. Discovery8,6 %8,5 %1 522 00057 %
STAR Channel2,2 %1,9 %813 00030 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %626 00023 %
Disney Finland3,8 %3,1 %1 063 00040 %
AlfaTV0,6 %1,0 %461 00017 %
Muut2,6 %2,0 %527 00020 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 359 00088 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.