Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2019
Kohderyhmä: Naiset 4+
Kohderyhmän väestö: 2 672 000
Viikot: 1-44/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 301 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 17 t 57 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 37 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,6 %23,7 %1 733 00065 %
Yle TV210,7 %7,7 %1 629 00061 %
Yle Teema&Fem3,3 %3,3 %1 103 00041 %
Yle yhteensä42,6 %34,7 %2 000 00075 %
MTV318,6 %24,2 %1 855 00069 %
Sub3,0 %3,3 %1 195 00045 %
AVA2,6 %2,5 %924 00035 %
C More Total1,0 %0,7 %229 0009 %
MTV yhteensä25,2 %30,6 %2 033 00076 %
Nelonen9,0 %12,0 %1 692 00063 %
Jim3,0 %3,4 %1 005 00038 %
Liv3,4 %3,3 %1 103 00041 %
Hero1,2 %1,5 %671 00025 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä16,6 %20,1 %1 898 00071 %
TV52,8 %2,7 %1 112 00042 %
Kutonen1,2 %1,3 %705 00026 %
Frii2,2 %2,3 %660 00025 %
The Discovery Channel0,1 %0,1 %42 0002 %
TLC2,0 %1,8 %659 00025 %
Discovery Networks Finland8,5 %8,4 %1 475 00055 %
FOX2,2 %1,9 %784 00029 %
National Geographic Channel1,6 %1,2 %607 00023 %
Fox Networks Group3,8 %3,1 %1 025 00038 %
AlfaTV0,6 %1,0 %442 00017 %
Muut2,6 %2,0 %501 00019 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 301 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.