Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - lokakuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
Viikot: 1-44/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 022 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 84 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 7 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 48 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %24,2 %1 591 00066 %
Yle TV212,9 %10,8 %1 541 00064 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,1 %1 078 00045 %
Yle yhteensä44,2 %38,1 %1 799 00075 %
MTV314,2 %19,1 %1 628 00068 %
Sub3,7 %4,2 %1 233 00051 %
AVA1,3 %1,5 %780 00032 %
C More Total2,5 %2,0 %332 00014 %
MTV yhteensä21,7 %26,8 %1 805 00075 %
Nelonen7,4 %9,9 %1 502 00062 %
Jim3,2 %3,5 %1 045 00043 %
Liv1,7 %1,9 %907 00038 %
Hero1,5 %2,0 %735 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,8 %17,3 %1 679 00070 %
TV53,1 %3,2 %1 123 00047 %
Kutonen3,1 %3,1 %945 00039 %
Frii1,3 %1,4 %624 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %71 0003 %
TLC0,6 %0,6 %530 00022 %
Discovery Networks Finland9,3 %9,2 %1 412 00059 %
FOX2,7 %2,3 %865 00036 %
National Geographic Channel3,5 %2,2 %799 00033 %
Fox Networks Group6,2 %4,5 %1 113 00046 %
AlfaTV0,5 %0,9 %477 00020 %
Muut3,9 %3,2 %577 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 022 00084 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.