Katseluosuudet ja tavoittavuudet

Edellinen kuukausiSeuraava kuukausi
Kuukausittaiset kumulatiiviset katseluosuudet ja viikkotavoittavuudet ikäryhmittäin, tammikuu - syyskuu 2019
Kohderyhmä: Miehet 10+
Kohderyhmän väestö: 2 406 000
Viikot: 1-39/2019
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä): 2 067 000
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia): 86 %
TV:n keskimääräinen viikoittainen katseluaika: 19 t 30 min
TV:n keskimääräinen katseluaika per päivä: 2 t 47 min
KanavaOsuus
vrk:n
katselusta
Osuus
klo 18–23
katselusta
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
henkilöitä
Keskimääräinen
viikkotavoittavuus
prosenttia
Yle TV128,2 %24,4 %1 631 00068 %
Yle TV213,0 %10,5 %1 578 00066 %
Yle Teema&Fem3,1 %3,2 %1 104 00046 %
Yle yhteensä44,4 %38,0 %1 840 00077 %
MTV314,1 %19,2 %1 664 00069 %
Sub3,8 %4,2 %1 263 00052 %
AVA1,3 %1,5 %791 00033 %
C More Total2,5 %2,0 %340 00014 %
MTV yhteensä21,7 %26,9 %1 847 00077 %
Nelonen7,5 %9,9 %1 533 00064 %
Jim3,1 %3,4 %1 065 00044 %
Liv1,6 %1,9 %927 00039 %
Hero1,5 %2,0 %754 00031 %
Nelosen maksukanavat0,0 %0,0 %00 %
Nelonen Media yhteensä13,7 %17,2 %1 715 00071 %
TV53,1 %3,3 %1 149 00048 %
Kutonen3,1 %3,1 %965 00040 %
Frii1,3 %1,4 %636 00026 %
The Discovery Channel0,3 %0,2 %72 0003 %
TLC0,6 %0,6 %542 00023 %
Discovery Networks Finland9,3 %9,2 %1 446 00060 %
FOX2,7 %2,3 %884 00037 %
National Geographic Channel3,5 %2,2 %817 00034 %
Fox Networks Group6,2 %4,5 %1 138 00047 %
Music TV0,4 %0,1 %120 0005 %
AlfaTV0,5 %0,9 %489 00020 %
Muut3,8 %3,0 %579 00024 %
Yhteensä100,0 %100,0 %2 067 00086 %

Tämä raportti on ladattavissa myös CSV-muodossa.

Kohderyhmä
Väestöryhmä, jonka katselua analysoidaan.
Väestö
Kohderyhmän koko (henkilöä) Suomessa.
TV:n keskimääräinen katseluaika / vrk
Kuinka monta minuuttia päivässä kohderyhmään kuuluva henkilö keskimäärin katsoi televisiota raportointijaksolla.
Osuus vuorokauden katselusta
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville.
Osuus katselusta 18:00–23:00
Kohderyhmän kokonaiskatselun jakaantuminen kanaville kello 18:00–23:00 välisenä aikana.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (henkilöä)
Raportointijaksolla keskimääräisen viikon tavoitettu yleisö eli vähintään minuutin viikon aikana katsoneet.
TV:n keskimääräinen viikkotavoittavuus (prosenttia)
Kuinka monta prosenttia kohderyhmään kuuluvusta henkilöistä katsoi vähintään minuutin viikon aikana.

Lähde: Finnpanel Oy / TV-mittaritutkimus

Vuoden 2008 alusta luvut sisältävät myös vieraskatselun sekä ajassa siirretyn katselun, mikä on otettava huomioon verrattaessa tuloksia aiempiin vuosiin. Viimeisimmissä viikoittaisissa tuloksissa luvuissa on mukana vain saman päivän aikana tapahtunut ajassa siirretty katselu. Vanhemmissa viikoittaisissa sekä kuukausittaisissa ja vuosittaisissa luvuissa se on mukana seitsemän päivän ajalta.

Finnpanel Oy mittaa jatkuvalla paneelitutkimuksella suomalaisten tv-katselua. 1000 talouden otokseen (noin 2100 henkilöä) on asennettu tv-mittarit talouden tv-vastaanotinten yhteyteen. Tv-mittarit rekisteröivät automaattisesti katsotun kanavan sekä kellonajan. Tulokset raportoidaan päivittäin tilaajille.